2022/06/30

Miami Beach és Orlando

Az USA délkeleti részén fekvő Florida államban található Miami Beach és Orlando többnyire kéz a kézben jár egy utazás során, ugyanis 3 órás autóút választja el a két helyet. Miami Beach a strandolás és bulik kedvelőinek megfelelő úti cél, míg Orlando számos szórakoztatóparknak ad otthont.

Miami Beach

Bevallom Miami Beach nem igazán az én világom. Nagyon tetszett a partszakasz - igazán hangulatos ott végigbiciklizni, csodaszép a kilátás a mólóról, de összességében nekem inkább a magamutogatás volt a fő jellegzetessége. A városképe különösebben nem szép, igazából szállodahegyekből áll, amit piszkoskás utak hálóznak be. Ha az éjszakákat partikban töltenéd, napközben pedig az óceánparton vagy medence mellett hűsölnél, kiváló választás lehet, de engem egy utazásnál jobban érdekel a helyi kultúra, a városi látnivalók vagy az aktív kikapcsolódási lehetőségek. Ami nekem ezt megadta, az a Vizcaya Museum & Gardens, egy csodaszép birtok, ami a 20. század elején épült egy gyáros rezidenciájaként - bár ez is inkább európai élményt adott, nem a helyi különlegességeket emelte, mindenképp érdemes meglátogatni.

Orlando

Orlandoban viszont nagyon jó szívvel tudom nektek ajánlani azt az airbnb-t, ahol mi megszálltunk. Ez egy a szállásadóink otthonából leválasztott, átalakított lakrész. Pici, két főnek megfelelő hely, ahol tényleg otthonosan érezheted magad. Nekem talán az itt töltött idő volt az egész utazás fénypontja, egyrészt a nagyon kellemes atmoszféra miatt, valamint a ház különleges elhelyezkedése kapcsán, ugyanis Orlando tavakkal tarkított részén, egész pontosan az East Lake Tohopekaliga tó partján fekszik. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy úgy érezhettük magunkat, mintha egy nemzeti parkban lennénk. Hatalmas fák árnyéka alatt kávézhattunk a kis privát mólón, miközben gémek, darvak és pici gyíkok sétáltak körülöttünk. Ha ez nem lenne elég, az itteni állatvilág kihagyhatatlan részei, az aligátorok is tiszteletüket tették. Egy egész kicsi bébi példánnyal a partról találkoztunk, de egy igen megtermett egyedet a vízből is kiszúrtunk. Elvileg ők jobban félnek az emberektől, de biztos, ami biztos alapon, inkább kifelé vettük az irányt, merthogy a szállás kajakozási lehetőséget is biztosít, ami egészen fantasztikus élmény volt. Mintha teljesen egybeolvadtunk volna a természettel! A nyugalom csúcsa, egyszerűen imádtam!

Szállás: ITT

Ha Orlando, akkor bizony szórakoztatóparkok! Számomra ezek kihagyhatatlanok, ilyenkor teljesen kibújik belőlem a gyerek, és nagyon élvezem, hogy belecsöppenhetek a kedvenc sorozataim, filmjeim, meséim világába. Az élmény hatalmas, cserébe viszont fel kell készülni az óriási tömegre, hosszú-hosszú várakozásra, és hogy bizony mélyen a pénztárcánkba kell nyúlnunk. A jegyeket érdemes időben megvenni, ugyanis gyakran van teltház, valamint az árak időszakonként változhatnak is.

Universal Studios

A Universal-nak 3 különböző parkja is van itt: Universal Studios Florida, Islands of Adventure és a Volcano Bay. Érdemes előre utánanézni, hogy mely attrakciók érdekelnek bennünket legjobban. A Volcano Bay inkább egyfajta aquapark, USF-ban a legnépszerűbb látványosság az Abszol út, míg az IoA Roxforttal és Roxmorts-szal vár bennünket, így emiatt mi ezt választottuk. A legjobb hullámvasutak itt egyértelműen a Hagrid's Magical Creatures Motorbike Adventure, a Jurassic World VelociCoaster és a The Incredible Hulk (különösen az első sorból). Ezek mind brutál adrenalinzúzdák, nekem teljesen elment a hangom másnapra annyit sikítottam itt, de mindenki talál magának megfelelőt, vannak sokkal visszafogottabb attrakciók, de ez a park egyértelműen azoknak van, akik bevállalósabbak.

A sima belépőnkön felül ide mindenképp érdemes Express Passt is venni, amivel kikerülhetjük a sorban állást a legtöbb látványosságnál (a legnépszerűbbeknél sajnos nem használható), ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy árban olyan, mintha 2 belépőt vennénk személyenként. Itt a leghosszabb sorban állásunk a Hagrid hullámvasútnál volt, kb. 60 perc, de ott a várakozási útvonal is nagyon látványos. Imádtam!

Disney World

A Disney World is több parkkal vár bennünket Orlandoban: Magic Kingdom, Epcot, Disney's Animal Kingdom és Disney's Hollywood Studios - mi az utóbbiba látogattunk el. A Universalhoz hasonlóan ez is egy álom- és mesevilág egyszerre, gyerekkori és aktuális kedvenceink világába merülhetünk el. Ha nem ülünk fel semmire, csak sétálgatunk, már az hatalmas élmény. Itt is érdemes gyorsító pass-t venni, ami ennél a parknál olcsóbb, de elsőre kicsit bonyolultan működik. Egy applikáció segítségével foglalhatunk gyorsító sávos időpontokat attrakciókra, de csak 2 óránként van lehetőség egy opciót választani. Ettől függetlenül így is hatalmas előnyt ad, szóval szerintem mindenképp érdemes kifizetni. A legnépszerűbb ride-okra ez sem használható, itt legtöbbet a Star Wars: Galaxy's Edge-re vártunk .... 130 percet. :D Azt hittem, soha semmire nem fogok ennyit várni, de itt hozzá kell szoknia az embernek, hogy ez az alap. A nap folyamán a legdurvább várakozási idő, amit láttunk, a Tower of Terrornál volt, 180 perc. A rengeteg hullámvasúton és 3D ride-on kívül vannak itt színházi előadások, Disney karakter felvonulások, reeeeengeteg merch shop, szóval bőven van látni- és tennivaló.

Kennedy Space Center

Orlando a NASA otthona is, így ha betekintést szeretnénk az űrkutatásba - legyünk teljesen zöldfülűek vagy olvasottabbak a témában - egy igazán lenyűgöző, érdekes és interaktív időtöltésben lesz részünk. Testközelből láthatunk itt rakétákat, ürrepülőgépeket, de átélhetjük például a Holdra szállás pillanatait is. Egyszerre érzi itt magát az ember nagyon picinek, de közben őrülten inspiráló is, hogy tényleg nincsenek határok az emberiség előtt. Végignézhetjük az űrkutatás, űrutazás fejlődését, és meghallgathatjuk az űrben járt asztronauták gondolatait is. Felemelő élmény!